اعتماد ،سرمایه اجتماعی!

تو یکی از مقاله های جناب همسر که دیشب بازنویسی می کردمش اینطور آمده بود:
در کره (همچون ایران!!)کسی که بر سر کاری می آید معاونان و همکارانش را از میان آشنایان خود انتخاب کرده و چون به یکدیگر اعتماد دارند ، در افراد جدیدالورود نیز این حس بوجود می آید!(این دیگه عین ایران نیست!!)

اما در ژاپن چون افراد بر حسب توانایی ها انتخاب می شوند و نه آشنایی قبلی اعتماد کمتری بینشان وجود دارد.(همین درسته دیگه!الکی که پیشرفت نکردن!)

اضافه شده توسط بازنویس:در ایران کسی که بر سر کاری می آید از روی تعارف! آشنایانش را بعنوان همکار بر می گزیند ،آنها هم بجهت وجود همان تعارف بر سر یکدیگر کلاه گذاشته و .....

چطوریه؟

همه توی وب که هستند در آرزوی صداقت و صفا و صمیمیت و از اینجور چیزا اند، اما وقتی تو واقعیت با خیلی هاشون برخورد می کنی،می بینی که بله!!!!
میگند اگه اینطوری (یعنی:بی صفا،ریا کار و دوز و کلک)نباشی نمیشه زندگی کرد!اما من فکر می کنم اونطوری نبودم(لااقل با کسانی که ایمان نیاوردم که این خصوصیات رو داره)و هنوز تونستم زندگی کنم.اما بعضی ها از همون اول یه طور دیگه رفتار می کنن.هیچ دقت کردین بعضی ها همه زندگیشون رو دارن تو عدم(صداقت و صفا و صمیمیت ) نقش بازی می کنن؟یا شاید هم واقعا تو اون نقش زندگی می کنن!!؟

چند تا خبر خنده دار از سایت بازتاب


نکته:
من این سایت رو زیاد مطالعه می کنم و تقریبا همه مطالبش رو منطبق با واقعیت می دونم:
      *یک مرد 80 ساله هندی که تاکنون 90 بار عروسی کرده، قصد دارد با 10 زن دیگر از کشورهای آمریکا، ژاپن، مجارستان و آلمان که به او پیشنهاد ازدواج داده‌اند، عروسی کند.

او که نخستین ازدواجش با یک دختر ثروتمند به ناکامی انجامیده، با خود تعهد کرده است، با یکصد زن از خانواده‌های فقیر عروسی کند و در هر بار ازدواج خود، دست کم 5 هکتار از زمین‌هایش را به نام همسر جدیدش ثبت می‌کند.داکشینیری 29 فرزند دارد و هدف اصلی خود را کمک به دختران جوانی می‌داند که به دلیل نداشتن جهیزیه، از رفتن به خانه بخت محرومند!


      *غرفه سعودی ها برخلاف قوانین نمایشگاه، مرتب به پخش کتابها و سیدیهای تبلیغاتی میپردازد و به رغم برخورد مسؤولان با آن، همچنان با شگردهایی ویژه به کارهای خود ادامه میدهند.مشکل مهمتر آنکه آشکارا با برخی از دختران ایرانی ارتباط برقرار میکنند و به همین خاطر، بخش عمده تردد در غرفههای عربی، برای این قبیل موارد است. جذب این دختران از قبل و بیشتر به وسیله وسائطی انجام شده و گاه به صورت علنی سعودیها با دختران ایرانی ارتباط برقرار کرده و حتی دیده شده است که دختران ایرانی را سوار بر ماشینهای تشریفات سعودی از نمایشگاه خارج می‌کنند.این رفتار آنان، سبب خشم ناظرانی شده که بارها شاهد این موارد بوده و متأسفانه هیچ تدبیری در اینباره اندیشیده نشده است.

     *روز گذشته، آمبولانس مجلس در خط ویژه خیابان ولیعصر(عج) بود، به خاطر خاموش بودن چراغ گردان، به وسیله مأموران راهنمایی و رانندگی، متوقف و جریمه می‌شود.در بازدید مأموران راهنمایی مشخص شد که علاوه بر راننده، یک مأمور حفاظت مجلس و مقدار زیادی شیر گاو نیز در آنجا وجود دارد.پس از بررسی‌های انجام شده، مشخص می‌شود که آمبولانس مجلس به همراه یک مأمور حفاظت، هر روز صبح برای تهیه شیر تازه، از مجلس به فروشگاه رفاه می‌رفته است.

     *مارمولک رو هم از روی سی دی دیدم.موندم به عظمت این آخوندها و بالاخص جناب جنتی عزیز! چی داشت واسه توقیف؟

     *پاسخهای پرویز پرستویی به پرسشهای شما
     *چرا فیلم مارمولک جذاب است؟