راهنمای عملی زنده ماندن در زلزله


راهنمای عملی زنده ماندن در زلزله

این نوشته خاص زلزله در تهران نوشته‌شده‌است که به گفته بسیاری از کارشناسان حدود بیست و دو سال تأخیر داشته‌است و این تأخیر اصلاً خبر خوبی نیست، چون تاخیر باعث انباشته‌شدن انرژی می‌شود. انتظار می‌رود زلزله -اگر بیاید- با قدرتی بالاتر از 7 (در مقیاس ریشتر) خواهدبود.        ادامه.....

خودمون باید درست کنیم!

خسته شدم از بس همه دارن بخاطر بم می توپن به دولت و رهبری و بسیج و ....
بابا ما اینیم دیگه میگین نه!هر کی می خواد بره قدرت و بگیره دستش و هر کاری می خواد بکنه اینطوری که نمیشه! با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمیشه که!(درست گفتم این ضرب المثلُ )
این ساعت رو ببینین:

همش کار خود ما انسانهاست!

از خاک به خاک...

مکان: تبریز، کنار مسجد کبود
زمان: بهار سال 78
عده ای تصمیم به ساخت پاساژی تجاری در کنار مسجد کبود دارند. بعد از گود برداری و رسیدن به عمق 6 متری از سطح خیابان، خاک برداری متوقف می شود. آثاری مبنی بر تاریخی بودن محل پیدا شده است. باستان شناسان در عمق 7 تا 8 متری زمین گورستانی عظیم را کشف می کنند...

پشت مسجد کبود بقایای ساختمانی نیمه ساخته باقی مانده است.و در آن قدمتی سه هزار ساله خفته است. در اتاقک آجری باز می شود. بجز تاریکی چیزی دیده نمی شود. اما مدتی بعد که چشمها به تاریکی عادت کرد صحنه ای دیده می شود که تا آن روز هیچکدام نظیرش را ندیده ایم. اسکلت هایی خفته در دل خاک.

هزاره اول قبل از میلاد، سه هزار سال پیش ، عصر آهن سوم...
بزرگی و وسعت قبرستان نشان از اجتماع بزرگ مردم دارد. آب و هوای خوب منطقه سبب شده بود جامعه ای بزرگ در محل کنونی تبریز تشکیل شود.

مردمی که اعتقاد به زندگی پس از مرگ داشتند. اجسادی که با پاهای جمع شده و به شکل جنین دفن می شده اند. مردها به پهلوی راست و زنها به پهلوی چپ، همراه با زیور آلات و یا لوازم جنگی خود به خاک سپرده می شدند.

کنار آنها غذا و آب می گذاشتند تا مردگان بتوانند بلافاصله بعد از مرگ زندگی ابدی خود را آغاز کنند.

اسکلت های کشف شده در این مجموعه حدود 40 اسکلت هستند که همگی آنها به طرزی باور نکردنی سالم مانده اند. دلیل آن آبرفتی بودن خاک محل است که هیچ گونه آهکی در خود ندارد و مطلقاً به اجساد هوا نرسیده است.

*این دو تا رو هم ببینید:*
گزارش تصویری از ارگ بم
گزارش تصویری از بهشت زهرای بم